Min ''helg''

I torstags så red jag ut på pollen, i ca en timme. Hon skötte sig riktigt bra faktiskt, vi tog några långa galopper det va ganska mjukt i marken så det gick bra :D 
 
I fredags så red jag ut först i 20 minuter och red fram lite, vi trava och tog nån galopp. Vi red sedan i paddocken i ca 30 minuter, hon var hur bäst som helst. Hon brukar hoppa upp och dra i väg när man fattar galopp, men hon var samlad och fattade fint. Jag kunde även gå från galopp-skritt skritt-galopp galopp-trav osv.. JÄTTE bra och hon höll formen i alla övergångar i alla gångarter. Det har aldring hänt förut, hon var hur go som helst!
 
Idag lördag så red vi ut, vi tog 2 korta galopper och trava lite efter som att det var så hårt i marken. Vi avslutade med att skritta upp för en lång och brant backe! Hon skötte sig jätte bra. 
 
Men jag blir så jävla sur på folk som kör bilarna, dom bara gasar på som fan precis vid hästarna. Min häst är ju bara 6 år och hon är inte rädd för bilar, MEN när folk kör som idioter just vid henne så hoppar hon till, en bil körde jätte nära och svängde in precis bakom... Hon fick panik och stack iväg i galopp, det körde även förbi stora skåpbilar och små lastbilar som bara gasade förbi uta någon respekt alls. 


Lördagens blogg tävlingen är över !
Kolla in om du blev en är vinnarna!
Kul att du ville vara med, tack.
Kram

2013-02-02 // 18:57:00

inte jag på bilderna, det är min vän men ja visst är hon fin!
Sv: det är bra med mig :) haft en bra dag?

2013-02-03 // 20:29:01

Taaack :)

2013-02-03 // 20:36:06

oh vilken vacker häst!

2013-02-03 // 21:07:06

Kommentera inlägget här:

Alla har ett namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback