FuckCancer.

Hellu, jag färgade håret idag istället. För haft fullt upp faktiskt, idag har jag vart hos farmor i lysekil och softat. Jag skulle sova där men åkte hem för att färga håret så pappa stannade hos henne.

Igår var det då en vecka sedan min farfar dog, det är helt ofattbart. Saknar honom enormt, jag var ju hos dom idag. Kändes jätte tomt utan honom....
Förra onsdagen så ringde farmor och farfars granne och sa att dom trodde att han hade fått en stroke, har har ju vart så pigg innan.
Jag hade precis kommit hem efter att ha hoppat min häst och träffat nåta på skogslyckan. Klockan var runt 8-9 tror jag.

Vi åkte då in till näl ganska så direkt så vi skulle vara där när han kom dit, och det var vi.. Vi fick sitta i ett rum med farmor medans han rönkades, efter ett tag så kom dom med beskedet att det var en stor hjärnblödning... Klockan var nog lite över 10, dom sa vart han låg så vi gick upp dit direkt. Dom sa att han kanske skulle flygas till sahlgrenska och opereras.

Han kunde prata ganska så bra, säga sitt person nummer och han hörde bra.
Men doktorn sa att dom inte kunde gör någonting...
Jag verkligen HATAR sjukhus, mår hur dåligt som helst där, typ svimmfärdig...
Vi satt hos honom i ca 2 timmar så klockan var lite över 12 när vi skulle åka hem. Pappa skulle stanna, så jag sa till mamma att jag stannar med pappa. Men det tyckte hon inte, jag tjata och sen vägra jag lämna sjukhuset. Jag ville inte att pappa skulle vara där helt själv på natten:(
Så jag fick stanna, vi satt hos honom tills klockan 2. Då han började spy, då tog dom honom till rönken igen. Då kom beskedet att det var en hjärntumör som har orsakat blödningen. Cancer, det är heeeelt ofattbart asså...
Nu när dom visste att det var som det var och att dom inte kunde göra någonting åt det så gav dom honom smärtstillande så han inte har ont.
Pappa och jag blev såklart jätte lädsna, jävligt tur att jag stannade med honom för att stötta han.
Vi sov någon timme den natten.
Mamma och farmor kom runt 6, vi stanna ett tag jag och pappa sen åkte hem för att sova.
På eftermiddagen så kom vi upp igen, det var många där. Släktingar och vänner, på kvällen så stannade pappa, hans syster, hennes barn (min kusin) och jag.
Vi delade upp natten så jag och kusin satt med honom från halv 12 till kvart över 5, jag sov till 8 för nån jävla sjuksköterska väckte mig... o.O
Jag sov i soffan brevid en sjuk båda nätterna...

Aja natten till lördag stannade inte vi, bara pappas syster och kusin. Vi ville att det hela tiden skulle vara någon med farfar på sjukhuset. Och det var det, natt och dag. Nu var han så sjuk så han inte kunde prata...

Jag och pappa skulle stanna natten från lördag-söndag men halv 9 ringde kusin och sa att andetagen var väldigt svaga, även pulsen.
Vi skyndade på oss med kläderna och 21:50 ringde han och sa att han hade dött. :'( Vi åkte in till sjukhuset för att säga hejdå, det gjorde vi. Det blev en lite chock att se ett lik faktiskt, jag har aldrig gjort det förr.
På söndagen klockan 2 så hade vi en tid till att säga hejdå för sista gången.

Fy vad hämsk asså. Han var så snäll mot alla och hjälpe alla med allt.
Vi saknar dig jätte mycket farfar !!
<3 R.I.P <3




Kommentera inlägget här:

Alla har ett namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback